לאתר מסחר וירטואלי יש פוטנציאל עצום לייצר מכירות בהיקף משמעותי. אחד המרכיבים העיקריים במימוש הפוטנציאל הוא קידום האתר בגוגל. כאן בעמוד תמצאו מספר דגשים חשובים לגבי קידום חנות סחר וירטואלית – כך שתוכלו ליישם אותם בעצמכם, או לבחור חברה מקצועית על בסיס ההתחייבות שלה להתנהל בהתאם לדגשים אלה.
תוכן איכותי ומועיל באמת
הבסיס של קידום חנות סחר וירטואלית הוא תמיד תוכן. המלצה אחת היא מידע מועיל שמספק לגולשים ערך אמיתי, ולא רק תוכן שיווקי. כמו כן חובה להקפיד על אמינות מוחלטת, גם בתיאורי המוצרים וגם בתוכן הנלווה. רצוי לייצר תכנים ספציפיים לכל קטגוריה, גם לגבי מוצרים ספציפיים ובפרט אלה הפופולריים ואלה חשוב לכם במיוחד למכור, וגם תכנים כלליים בתחום הפעילות שלכם – כדי למשוך את כל סוגי קהל היעד, ולקוחות בשלבים שונים של שכנוע ביחס אליכם.
תמונות מרשימות
עוד מרכיב הכרחי במסגרת קידום חנות סחר וירטואלית הוא הפן הוויזואלי. בפרט נדרשות תמונות מרשימות לכל המוצרים, ובמידת הצורך אפילו גלריה שמציגה את המוצר מכמה זוויות (או לחילופין אפשרות לסובב אותו ב-360 מעות). יש מוצרים שכדאי לצרף אליהם סרט וידאו שימחיש את היתרונות שלהם, ובכל מקרה חשוב להוסיף תגיות ALT מדויקות לכל תמונה ותמונה.
מהירות הטעינה של האתר
לקוחות, ברוב המקרים, מתנהלים בקוצר רוח. בעצם לכולנו יש די מעט סבלנות בעידן הנוכחי, וכשאנחנו רוצים לקנות באינטרנט הציפייה היא לתגובה מהירה מאוד מהאתר. בהתאם חשוב לוודא שהאתר נטען תוך זמן קצר, כולל בסלולר, לרבות עמודים שיש בהם תכנים כבדים כמו גלריות או וידאו. המהירות מושפעת מפרמטרים כמו האחסון של האתר ומערכת ניהול התוכן שלו, כך שמדובר בנושאים שחשוב להקדיש להם תשומת לב.
ניווט אינטואיטיבי, היררכיה מדויקת וקישורים פנימיים
ניווט אינטואיטיבי, על בסיס היררכיה מדויקת, משפר גם את חוויית המשתמש של כל גולש וגולשת, וגם את הדירוג בגוגל. במסגרת תכנון האתר ובניית ההיררכיה הנכונה, כשהמטרה היא כאמור גם קידום אורגני, כדאי לבנות קישורים פנימיים – ובפרט כדי לחזק דפים חלשים יחסית.
קידום חנות סחר וירטואלית בסלולר
קידום אתרי סחר וירטואליים בסלולר מחייב תשומת לב ספציפית, בגלל המאפיינים הייחודיים של הגלישה בסמארטפונים. אם חלק גדול מהלקוחות שלכם מגיעים אליכם כשהם מחזיקים ביד טלפון חכם, מומלץ להפקיד את מלאכת הקידום בידי חברה מיומנת בכך – ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר האפשריות.