למעלה מעשרים אחוזים (20%) מהאפליקציות שנוצרות מוצאות את עצמן בשימוש פעם אחת בלבד, ולמעלה מחמישים אחוז מהן נמחקות מהמכשיר הסלולרי תוך 30 יום. תחשבו על זה רגע – מישהו היה צריך מענה לצורך, חיפש אותו בחנות האפליקציות (או במנוע חיפוש באינטרנט), מצא את המענה, הוריד את האפליקציה, ניסה להשתמש בה, וככל הנראה משהו קרה. מה קרה? לא היה אפיון אפליקציות מובייל נכון.
בלי אפיון נכון של האפליקציה שלכם, זה לא באמת משנה כמה היא טובה בפוטנציאל שלה. פוטנציאל זה בדיוק מה שזה, וזה שיש למשהו פוטנציאל לא מבטיח כי הוא יצליח. כדי שהוא יצליח, יש צעדים שחובה לבצע.
נקודות חיוניות באפיון אפליקציות מובייל
רשימה קצרה זו נועדה רק בכדי לסבר את האוזן, בעיקר אם אתם מגיעים מתחום בניית האפליקציות, ומשום מה עדיין לא פרצתם החוצה, או שהאפליקציה שלכם לא מגיעה למיצוי פוטנציאל השוק שלה. כדי להביא תוצאות חזקות כמו שחלק מיוצרי האפליקציות מביאים, צריך, לכל הפחות:
- לייצר מעורבות המשתמשים
- לייצר ממשק משתמש נוח ואטרקטיבי
- לייצר עיצוב יפה בעיני המשתמש, לא בהכרח בעיניכם
- להתאים אישית את כל הממשק לצרכים של קהל היעד
- ליצור עניין בלתי פוסק באפליקציה, בדרכים יצירתיות וחכמות
מי שעשה את זה, לפחות בשלבים הראשונים עד שהאפליקציה תפסה את המומנטום, הצליח. ואתם?
מה קורה כשאין אפיון מקצועי?
למעלה משבעים אחוז ממשתמשי האפליקציות הסלולריות מסירים את האפליקציה פשוט כי ההתרעות מעצבנות אותם וטורדות אותם, וזה עוד במקרה הטוב. במקרים הפחות טובים, הם כל כך מתעצבנים שהם ניגשים לחנות האפליקציות וכותבים ביקורת גרועה במיוחד.
קרוב לשלושים אחוזים פשוט לא מרוצים מחוויית המשתמש באופן כללי, כלומר משהו באפיון לא עבד להם, והם וויתרו על האפליקציה למרות שהם צריכים את השירות שהיא מציעה.
הדרך לשמר את המשתמשים באפליקציה שלכם, ולהגדיל את כמות השימוש בה, הן בזמן והן במשתמשים חדשים, זה בעזרת עיצוב נכון של ה-UI, או ממשק המשתמש, וזה מתחיל תמיד בלי יוצאים מן הכלל בתהליך אפיון אפליקציות מובייל.