בעלי עסקים וחברות מבינים את צורך בעידן האינטרנט של היום להופיע ברשת באמצעות נכס דיגיטלי איכותי ורלוונטי לחברה. מכיוון שבכל יום מיליוני גולשים עושים שימוש ברשת האינטרנט אחר חיפוש של מידע כזה או אחר, עסק ללא בעלות על נכס דיגיטלי כלשהו הוא בבחינת כמו לא קיים עבור קהל הגולשים.
לכן בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד עסקים רבים פונים אל חברות בניית אתרים שירימו להם אתר מעוצב, איכותי ורלוונטי לעסק כך שהם יוכלו להעניק שירותים גם בפלטפורמה הדיגיטלית בה כולם עושים שימוש כיום. בניית אתר כרוכה ברצונות ומטרות בעל החברה, והתאמה מלאה לנראות ולאופי של החברה ומה שהיא מציעה ללקוחותיה. אך יחד עם זאת, אתר מצליח הוא לא רק אתר שמעוצב ונראה טוב – אלא כזה שמצליח להתברג בראש תוצאות החיפוש של גוגל.
בהקשר זה – כדאי גם לקרוא מאמר מצוין של דניאל שמסביר איך לבחור חברה לקידום אתרים.
הופעת אתרים בראש תוצאות החיפוש נוגע לתחום בו עוסקים מקדמי אתרים מקצועיים, לכן לפני בניית אתר ושיחררו לשימוש חופשי ברשת, מומלץ לפנות לייעוץ וליווי של מקדם אתרים מומחה שיעניק מספר טיפים וכלים חיוניים שישפרו את האתר מבחינת חוויית המשתמש של הגולשים, וכך גם לקבל את הזכות מגוגל להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש. בין הפרמטרים החשובים בבניית אתר בנוגע לתהליך קידומו בגוגל, ישנם מספר דברים מרכזיים ומהותיים במיוחד:
גודל תמונות באתר
כיום לא ניתן למצוא אתר אינטרנט ללא מדיה מעניינת כמו תמונות צבעוניות, סרטונים, גיפים מונפשים ועוד. ידוע כי בעידן הרשתות החברתיות של היום הגולשים נמשכים קודם כל למדיה ותמונות, ואחר כך לתוכן אחר כך שמוכרחים להוסיף לכל אתר תמונות אטרקטיביות שיהיו מוקד משיכה לקהל הגולשים.
אך חשוב לדעת כי מדיה ותמונות שוקלות משקל רב לעומת טקסטים ותכנים אחרים באתר, כך שעודף משקל עלול לפגוע במהירות הטעינה של האתר. לכן מקדמי אתרים מציעים את האפשרות של תוסף מיוחד לאתר, המאפשר כיווץ ודחיסה של תמונות ומדיה נוספת ללא פגיעה במהירות הטעינה ועלייתו ל האתר.
בחירת שרת אחסון
כל אתר אינטרנט מאוחסן על גבי שרת וירטואלי כזה או אחר. לבחירת שרת האחסון יש משמעות קריטית בנוגע לאיכות האתר ובפרט לתהליכי הקידום של האתר במנוע החיפוש. שרת זול בעל נפח אחסון קטן אולי יעניק "בית חם" לאתר שנבנה, אך לא יצליח להציג אותו בצורה טובה ואיכותית עבור הגולשים.
מקדם אתרים מקצועי יוכל לייעץ בבחירת חברת אחסון אתרים איכותית, וגם בנוגע לגודל וסוג השרת המתאים ביותר לאחסונו של האתר בהתאם למשקל ולצורך של האתר.
הצגת האתר במנוע החיפוש של גוגל
כאשר הגולשים מקלידים מילות מפתח וביטויים במנוע החיפוש של גוגל, הם מקבלים מעין רשימה של מספר אתרים עם תקציר קצר ואינפורמטיבי על כל אתר. אותו תקציר כולל כותרת (Title) ותיאור קצר (Meta Discription), אילו למעשה הכותרת והתקציר שמספרים על האתר ומעניקים לגולש מידע בנוגע למטרתו של האתר.
כדי שהגולשים יבחרו להיכנס דווקא לאתר שלכם ולא למתחרים, מקדם האתרים יידע לבחור את הכותרת והתקציר הטוב ביותר שיוצג לגולשים, וכך ימשוך אותם לבקר באתר ולבצע בו פעולות והמרות מניבות.