בחירת צבע ספציפי עבור מותג מרמזת ומספרת דברים רבים על המיזם אך בעיקר על מי שהגה את הרעיון ליצור קונספט בצבע שחשב שהוא המתאים ביותר.
brand build
קיימות כמה החלטות חשובות בעת החשיבה על המיתוג, הדימוי של המותג, השימוש בפונט הנכון והצבע המתאים והמשמעותי ביותר שייצרב בזיכרונו של הציבור.
מבחן הצבעים
מבחן הצבעים בוחן את השפעותיו של כל אחד מהצבעים בעת קבלת ההחלטה על גוון זה או אחר, הבחירה האישית של כל אדם בצבעים המדברים אליו, מגלה רבדים נסתרים וידועים באישיות שלו. החשיבה הפסיכולוגית מעניקה משקל רב לבחירת הצבעים ב- brand build ולכן עם השנים חלה עליה בשימוש במבחן זה במצבים שונים כמו מבחנים קליניים ומבחני קבלה למקומות עבודה.
בחירת צבע למותג
אדם המעוניין לבחור בצבע שהוא חלק מהשפה השיווקית של מותג חדש, בוחר באופן מודע בצבע או בשילוב של צבעים שלדעתו ייצג באופן נכון את המותג וישדר את התחום או את החשיבה הקשורה לעסק החדש, יבדל אותו מעסקים אחרים העוסקים בתחום זהה ויעצים את ערכו. לכל אחד מהצבעים שנבחרו יש מסלול משלו בדרך להעברת תחושותיו לקהל במסגרת ה- Brand build המייצג אותו.
הצבע האדום
הצבע האדום הידוע כסמל התשוקה להתרגשות ולתאוות החיים, צבע זה הוא המשפיע ביותר על כוח הרצון וההנעה לפעולה של כל אדם . חברות ענק שבחרו בצבע זה כסמל המותג והחברה מודעים לכוח ולעוצמה הרבה של הצבע האדום שסוחף אחריו ציבור גדול.
הגוונים האדומים לאורך כל ההיסטוריה סימלו שליטה, דומיננטיות ופעילות יוצאת דופן המעניקה שפע של חוויות היוצרות מעטפת של חיים שלמים.
הצבע השחור
צבע זה מסמל שליטה, ניקיון, יוקרה וכוח בעיקר בתחום העסקי. אין ספור עסקים בתחומי עשייה שונים המעוניינים להדגיש את עוצמתם בוחרים בשחור או בשילוב בין לבן לשחור המשלב את הרצוי עם המצוי.
הצבע הירוק
הגוונים הירוקים מסמלים יכולת התמדה, הצלחה, שליטה, צמיחה והתחדשות ויחסי שלום וידידות עם כל הסביבה.
צבע הכחול
הגוונים הכחולים מדגישים תחושת שייכות והבעת רגשות בין אנשים, בעסקים, בחברות או בזוגיות. הצבע הכחול משדר אמון, תקשורת נכונה, יושר ואחריות. מקורו של הצבע הכחול מבליט את הקשר לנושא האצילות, הרוגע, הרוח והקדושה המתקשרים לבריאות הגוף והנפש.
מולטי קולור
שילוב צבעוני של כמה גוונים מעיד על עולם הכולל בתוכו שפע של תכנים, דרכים, בחירות ועולמות.