כיום ניתן למצוא שלל מדריכים בכמעט כל תחום, וגם עבור קידום אתרים הוכנו לא מעט מדריכים. חשוב להדגיש: תחום קידום האתרים הוא תחום שמתאפיין בשינויים רבים מאוד, לעתים בקצב מסחרר. בנוסף השינויים עשויים להיות דרמטיים, וכך למשל גוגל כבר ביצעה בשנים האחרונות מספר עדכונים משמעותיים במיוחד באלגוריתם שלפיו היא מדרגת את אינספור דפי האינטרנט הקיימים. בהתאם מומלץ להפקיד את מלאכת קידום האתר בידיים מקצועיות של מי שזוהי מומחיותם. יחד עם זאת ישנן פעולות שכל אחד יכול לבצע, ובאופן כללי תוכלו לקרוא מדריך קידום אתרים ולהבין מה אתם צריכים לעשות כדי שהאתר שלכם יזכה לחשיפה המבוקשת מבחינתכם.
הפן הטכני
אחד הנושאים המורכבים ביותר במסגרת קידום אתרים ובכל מדריך בתחום הוא הפן הטכני. חשוב להבין שכשלים טכניים עלולים לפגום במידה ניכרת בדירוג האתר בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, ועל כן רצוי מאוד להקדיש תשומת לב גם למרכיב זה. בין התקלות הנפוצות: לינקים שלא מובילים לדף אמיתי (תקלה 404), אתרים איטיים מאוד, תצוגה לא מתאימה, סרטוני וידיאו מקרטעים והיעדר אבטחה ברמה נאותה.
התאמה לסלולר ורספונסיביות
נושא נוסף שכל מדריך קידום אתרים ראוי עוסק בו הוא ההתאמה לסלולר. בהקשר זה כדאי להכיר את המושג רפסונסיביות – אתר בעל איכות זו הוא אתר שיודע להתאים את התצוגה לגודל המסך שעליו הוא מוצג, בין אם מדובר על מסך קטן יחסית של סמארטפון, מסך גדול יותר של טאבלט או מסך גדול ממש של לפטופ, מחשב נייח או מסך טלוויזיה. אתרים רספונסיביים מותאמים כמובן למובייל מבחינת התצוגה, אם כי לעתים מומלצת האופציה של אתר סלולרי ייעודי שגם התוכן בו מותאם במיוחד לאופי הגלישה דרך הסמארטפונים.
מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח הוא חלק מהותי במיוחד בכל מדריכי קידום האתרים – וזאת משום שהוא מהווה את הבסיס הן לכתיבת תכנים לאתר, הן ליצירת המבנה האופטימלי והן למדיניות בניית הקישורים.
מדריך קידום אתרים ומדיניות בניית קישורים
מדריך קידום אתרים יכלול גם המלצות בנושא בניית קישורים. הדגש העיקרי הוא על לינקים טבעיים ולא מאולצים, כלומר כאלה שיש בהם היגיון ותועלת לגולשים – למעשה כשעוסקים בקידום אתרים כל מדריך ידגיש את הנקודה הזו, חשיבה על ערך מוסף לגולשים, בכל נושא ונושא.